A címben foglalt régi igazságot jártuk körbe.
Ennek az az oka, hogy látványos változások zajlanak körülöttünk: sorra zárnak be, szűnnek meg, mennek tönkre kisvállalkozások.
Mit lehet tenni ilyen esetben? Hogyan előzhetjük meg a nagyobb bajt? Érdemes-e több pénzt fektetni a vállalkozásba, vagy jobb mihamarabb feladni?
Mindenek előtt: végezzünk önvizsgálatot!
-
Mit csinálok? Értek-e hozzá? Vannak-e korszerű, új ismereteim?
-
Mit tettem azért, hogy sikeresebb legyek? Milyen változások vannak a szakterületemen?
-
Kérjek-e segítséget? Ki az, akitől tanácsot kérhetnék? Ki az, aki segíteni tudna?
-
Vannak-e még tartalékaim? Ha nincs pénzem, akkor hogyan tudom folytatni?
-
Egyáltalán: folytassam-e?
Ez nehéz helyzet, de nem reménytelen! Több irányból is meg lehet közelíteni a problémát.
Néhány jótanács az alábbiakban olvasható.
De ne feledjük: a megoldást nekünk kell kitalálni és megvalósítani!
1. Elemezd a helyzetet!
Először is, próbáld megérteni, miért csökkent a kereslet:
- Megváltozott a piac? Van új versenytárs, változott a trend, másra van igény?
- Marketingprobléma van? Nem érsz el elég embert, nem tudják, hogy létezel?
- Árazási gondok? Túl drága vagy olcsó a szolgáltatásod a célcsoport számára?
- Minőségi vagy termékfejlesztési kérdés? Az ügyfelek elégedetlenek vagy másra van szükségük?
2. Erősítsd meg a marketinget!
Ha nem jönnek a látogatók, akkor lehet, hogy nem éred el a célközönségedet. Próbálj ki új marketingcsatornákat:
- Online jelenlét: SEO, Google Ads, Facebook és Instagram hirdetések, TikTok, YouTube
- E-mail marketing: Ha van korábbi ügyféladatbázisod, próbálj meg új ajánlatokat küldeni
- Partnerkapcsolatok: Dolgozz össze más vállalkozásokkal, akiknek hasonló a célközönsége
- Emeld ki azt, amiben többet, jobbat tudsz nyújtani, mint a konkurencia.
3. Frissítsd az ajánlatodat!
- Új termék vagy szolgáltatás: Van-e valami új, amire a piacnak szüksége lehet?
- Csomagajánlatok: Kombinálj termékeket vagy szolgáltatásokat egy vonzóbb csomaggá
- Próbáld ki az előfizetéses modellt: Egy stabilabb bevételi forrást jelenthet
4. Árazás és akciók
Néha egy kis árengedmény, időszakos akció vagy limitált ajánlat segíthet a kereslet növelésében. De ne menj bele árversenybe, mert az hosszú távon ártalmas lehet.
5. Kérj visszajelzést és tanulj belőle!
Beszélj a meglévő és volt ügyfeleiddel! Miért nem vásárolnak? Mit szeretnének? Néha egy kis változtatás is csodákra képes.
Kérdésed van?
Hívj bennünket! Segítünk!
Ingyenes tanácsadással segítjük a hozzánk forduló érdeklődőket.
+ 36 70 366-49-77