Nincs olyan üzlet, ami jobban ne mehetne!

website, webshop készítése, karbantartása, optimalizálása

A címben foglalt régi igazságot jártuk körbe.
Ennek az az oka, hogy látványos változások zajlanak körülöttünk: sorra zárnak be, szűnnek meg, mennek tönkre kisvállalkozások.

Mit lehet tenni ilyen esetben? Hogyan előzhetjük meg a nagyobb bajt? Érdemes-e több pénzt fektetni a vállalkozásba, vagy jobb mihamarabb feladni?

Mindenek előtt: végezzünk önvizsgálatot!

  • Mit csinálok? Értek-e hozzá? Vannak-e korszerű, új ismereteim?

  • Mit tettem azért, hogy sikeresebb legyek? Milyen változások vannak a szakterületemen?

  • Kérjek-e segítséget? Ki az, akitől tanácsot kérhetnék? Ki az, aki segíteni tudna?

  • Vannak-e még tartalékaim? Ha nincs pénzem, akkor hogyan tudom folytatni?

  • Egyáltalán: folytassam-e?

Ez nehéz helyzet, de nem reménytelen! Több irányból is meg lehet közelíteni a problémát.

Néhány jótanács az alábbiakban olvasható.

De ne feledjük: a megoldást nekünk kell kitalálni és megvalósítani!

 

1. Elemezd a helyzetet!

Először is, próbáld megérteni, miért csökkent a kereslet:

  • Megváltozott a piac? Van új versenytárs, változott a trend, másra van igény?
  • Marketingprobléma van? Nem érsz el elég embert, nem tudják, hogy létezel?
  • Árazási gondok? Túl drága vagy olcsó a szolgáltatásod a célcsoport számára?
  • Minőségi vagy termékfejlesztési kérdés? Az ügyfelek elégedetlenek vagy másra van szükségük?

2. Erősítsd meg a marketinget!

Ha nem jönnek a látogatók, akkor lehet, hogy nem éred el a célközönségedet. Próbálj ki új marketingcsatornákat:

  • Online jelenlét: SEO, Google Ads, Facebook és Instagram hirdetések, TikTok, YouTube
  • E-mail marketing: Ha van korábbi ügyféladatbázisod, próbálj meg új ajánlatokat küldeni
  • Partnerkapcsolatok: Dolgozz össze más vállalkozásokkal, akiknek hasonló a célközönsége
  • Emeld ki azt, amiben többet, jobbat tudsz nyújtani, mint a konkurencia.

3. Frissítsd az ajánlatodat!

  • Új termék vagy szolgáltatás: Van-e valami új, amire a piacnak szüksége lehet?
  • Csomagajánlatok: Kombinálj termékeket vagy szolgáltatásokat egy vonzóbb csomaggá
  • Próbáld ki az előfizetéses modellt: Egy stabilabb bevételi forrást jelenthet

4. Árazás és akciók

Néha egy kis árengedmény, időszakos akció vagy limitált ajánlat segíthet a kereslet növelésében. De ne menj bele árversenybe, mert az hosszú távon ártalmas lehet.

5. Kérj visszajelzést és tanulj belőle!

Beszélj a meglévő és volt ügyfeleiddel! Miért nem vásárolnak? Mit szeretnének? Néha egy kis változtatás is csodákra képes.

 

Kérdésed van?

Hívj bennünket! Segítünk!

 

Ingyenes tanácsadással segítjük a hozzánk forduló érdeklődőket.

 

Kérj ingyenes árajánlatot!

+ 36 70 366-49-77